קידום אתרי חנות

קידום אתרי חנות – לפעמים מוזר לחשוב שלפני 20 שנה בממוצע היה עליכם לצאת מהבית בכדי לקנות כל פריט באשר הוא, מביגוד למזון ואפילו ריהוט ופרטי נוי.

כיום, מרבית הפעילות העסקית מתבצעת ברשת והשוק מוצף בכמות אסטרונומית של אתרי סחר מקוונים למכירה של אינספור מוצרים מכל הסוגים והמינים. כתוצאה מכך, זירת הסחר האינטרנטי היא תחרותית מאוד וחשוב להשקיע כדי לבלוט ברשת האינטרנט הגדולה. קידום אתר שמתבצע באופן יעיל לטווח הארוך לוקח זמן ודורש השקעה ועבודה רבה, אך רק כך תוכלו למנף ולמתג את העסק.

קידום אתרי חנות בגוגל

קידום אתרי חנות אם אתר דרופשיפינג או אתר מכירות של מוצרים שלכם הוא תהליך מורכב מאוד שדורש הבנה וידע בתחום. קידום זה נחשב לאחת משימות הקידום המורכבות ביותר, מורכבות שנובעת בין היתר מכך שהמטרה של הקידום במקרה זה היא הגדלת יחסי ההמרה באתר, כלומר הגדלת מספר הגולשים שמבצעים רכישה באתר. זאת לעומת קידום אתרים סטנדרטי שבדרך כלל מתמקד בהעלאת מידת החשיפה של הגולשים לאתר.

קידום אתרי חנות הוא מאתגר מעוד כמה סיבות, האחת היא שלרוב אתרי חנויות מכילים כמות גדולה של עמודים, המעבר עליהם דורש הרבה עבודה. קושי נוסף נובע מכך שלעיתים קרובות העיצוב והמבנה של האתר לא מאפשר עריכה פשוטה, ומקשה על הכנסת טקסט חופשי. במקרים רבים חנויות וירטואליות מכילות טקסים זהים בכמה דפים, כשניגשים לקידום האתר, חשוב מאוד לטפל בכך, מאחר ותוכן לא מקורי באתר מזיק מאוד לדירוג שגוגל נותנת לאתר.

קידום אתרים בגוגל ניתן לעשות בשני אופנים, קידום אורגני או קידום ממומן. קידום אורגני בגוגל מתמקד באופטימיזציה של תוכן האתר, חווית המשתמש שמספק, ההתאמה בין ביטויי החיפוש לבין התוכן שמופיע באתר וכן הלאה. מטרת הקידום האורגני היא להתאים את האתר לסטנדרטים של גוגל, כך שיהיה לו דירוג גבוה במנועי החיפוש והוא יופיע בתחילת תוצאות החיפוש. במסגרת הקידום הממומן יוצרים מודעות ממומנות שמושכות עניין, ומפרסמים אותן במנועי החיפוש, כך שהן יופיעו בתחילת תוצאות החיפוש.

איך לעשות קידום אתרים נכון

במסגרת קידום אתרי חנות אפשר לעשות שדרוגים קטנים שיש להם משקל רב, למשל הכנסת פרמטרים של העסק לכל דף באתר. הפרמטרים יכללו פרטי מספר טלפון, שעות הפתיחה, חותמות של תקני אבטחה, תנאי שימוש באתר. ציון מפורט של פרטים אלה מעלה את האמינות של האתר.

יש תחומים שבהם קידום אתרים מקצועי בגוגל הוא מאתגר במיוחד, למשל קידום אתרים לעורכי דין, תהליך הקידום מכיל הרבה מגבול שצריך לעמוד בהן והבנה מעמיקה בתחום נחוצה מאוד. כך גם  קידום אתרי חנות הוא סבוך ומאתגר, לכן מומלץ מאוד להיעזר בשירותי קידום מקצועי, שיכול לזרז את התהליך ולהפוך את הקידום ליעיל במיוחד.

שלבים קריטיים לקידום חנויות בגוגל

  • יצירת תגיות מטא – כאשר מדובר בכמות גדולה מאוד של דפי מוצר ליצור תגיות וכותרות תיאור לכל דף היא משימה קשה, במקרה זה יש להתבסס על מערכת אוטומטית שהיא מבוססת על תבניות ותוכל ליצור כותרת ייחודית עבור כל דף ודף. מטרת הכותרות היא להקל על תהליך החיפוש ולמשוך את תשומת לבם של הקונים. כותרת 1H- כשמדובר בכותרת הפנימית של דף, כדאי להגיד תבנית של דפי מוצר כדי שמערכת אוטומטית תוכל לעשות זאת.
  • תמונות – כדאי להשקיע בתמונות איכותיות וסרטונים של המוצרים, זה יגדיל את האמינות של האתר ויעודד את הלקוחות לבצע רכישות. בגרסת מובייל- חשוב מאוד לספק גרסת מובייל טובה, מרבית השימוש במנועי חיפוש נעשה באמצעות הטלפון הנייד.
  • מהירות האתר – זכרו לא להזניח את ההיבט הטכני בפיתוח האתר, אתר שעולה מהר, מקבל דירוג גבוה יותר. ניתן לבצע כמה פעולות פשוטות שיכולות להעלות את מהירות הטעינה, למשל על ידי דחיסת התמונות שיש באתר. מומלץ למחוק מהאתר את המידע שאין לו שימוש, תמונות, עמודים ומוצרים שאינם כבר רלוונטיים.
  • תיאור מוצר מקורי – חשוב שהתיאורים יהיו ייחודים ולא מועתקים מאתר היצרן ששועתק לעשרות אתרים אחרים. כדאי לכלול בתיאור את ההצעה הייחודית שלכם אל מול המתחרים, משלוח בחינם למשל. ביקורות של לקוחות- כאשר אדם שוקל האם לרכוש מוצר באינטרנט, עולה הצורך בהמלצות וביקורות של אחרים, הביקורות גם יכולות לשמש בתור מקור לתוכן מקורי, הן מעדכנות את דפי המוצר.
  • פתיחת בלוג שסוקר את המוצרים המוצעים בחנות – בנוסף לסקירת המוצרים ניתן לפרסם מאמרים מקצועיים בתחום בו החנות מתמחה, סרטוני הדרכה לשימוש במוצרים שאתם מוכרים וכן הלאה. יצירת תוכן איכותי ומקורי תעלה מאוד את דירוג האתר ותתרום לסמכותו.
  • חווית קנייה נעימה אשר מניעה לפעולה – על ידי צירוף תצוגת מחירים נוחה וצירוף כפתורים כמו "הוסף לסל" או "לרכישה" ניתן להעלות את כמות הרכישות.

>>מהפכת ChatGPT: עידן חדש לכתיבת תוכן וקידום אתרים

שיפור יחסי ההמרה של אתר

יחס ההמרה נמדד באחוזים, הוא מודד את כמות הקונים ביחס לכל מי שנכנס לאתר. נמנה מספר כלים שבאמצעותם ניתן לשפר את יחס ההמרה.

  • מפות חום – מודדות את התנועה בתוך האתר על ידי תנועות עכבר או האזורים שבהם המשתמשים עשו שימוש בלחצנים.
  • ניתוח נתוני אנליטיקס – הכלי גוגל אנליטיקס מאפשר לראות את המספר של הגולשים בכל עמוד באתר, ניתן לראות את דפוס המעבר מדף נחיתה אחד למשנהו.
  • שיפור התוכן – איכות התוכן יכולה להשפיע מאוד על יחסי ההמרה במידה ומדבור באתר שמבוסס על תוכן. תוכן עשיר משדר ללקוח שמדובר בעסק מקצועי ואמין.
  • שיפור של מדדי הסמכות של האתר – חשוב מאוד שהלקוח יראה שמדובר באתר אמין וסמכותי, בייחוד כאשר מדובר בחנות וירטואלית. נתונים על אפשרות לקבלת החזר כספי, מדיה וסרטונים באתר, פרסומים ועמוד אודות עשיר יוכלו לעשות הבדל גדול.

לנוכחות הדיגיטאלית של עסק יש משקל רב שיכול להכריע האם העסק יצליח להרחיב את פעילותו ולהפוך למותג או שלא. כאשר ניגשים למשימת קידום אתרי חנות, ישנם הרבה מאוד פרמטרים שיש לתת עליהם את הדעת, התהליך הוא ארוך, אך אם עושים זאת נכון, הקידום יהיה מאוד אפקטיבי ולהביא לתוצאות מדהימות.

תוכן עניינים
פתח צ'אט
1
💬 צריך עזרה?
שלום👋
שלח הודעת בצ'אט!