אפיון אתר, עיצוב בניית אתרים מקצועיים

אפיון אתר, עיצוב בניית אתרים מקצועיים, אתר אינטרנט מקצועי הוא כרטיס הביקור של העסק, הכלי העיקרי שקובע את התדמית שלו ומה שאמור להיות חלון הראווה למוצרים או השירותים שהוא מוכר.

בגלל החשיבות של בניית אתרים ברמה גבוהה, זה קריטי לבחור נכון את בעלי המקצוע שמסוגלים לקחת אחריות על התהליך. אז איך עושים את זה ומאיפה מתחילים? הנה כל התשובות

בניית אתרים לעסקים מקצועיים

בעל עסק מקצועי חייב שיהיה לו אתר אינטרנט ייצוגי, איכותי וברמה גבוהה. יכול להיות שבעל העסק מכיר הכי טוב את המוצר והשירות או את הלקוחות, אבל סביר להניח שאין לו את הכלים והידע לבנות אתר אינטרנט. לכן גם העסקת חברה לבניית אתרים היא לא פריבילגיה אלא חובה – בלעדיה אי אפשר להתקדם.

החדשות הטובות הן שכיום ניתן לרכז שירותים שונים של בניית אתרים מקצועיים תחת קורת גג אחת. זה אומר למשל שאותה חברה לא אחראית רק על האפיון והעיצוב, אלא גם על קידום אתרי חנות או סוגים אחרים של אתרים בגוגל, ברשתות חברתיות ועוד. במקביל, גם אנשים פרטיים שרוצים להרוויח למשל מפעולות דרופ שיפינג יכולים להתחיל לעשות את זה עם חברה מקצועית ואמינה.

השאלה היא איך בוחרים נכון שירותים מהסוג של בניית אתרים מקצועיים. מצד אחד המחיר משחק תפקיד והאופן שבו מבצעים קידום אתרים לעורכי דין לא דומה לתהליך של בניית אתר וודרפרס לחברה ציבורית או מלכ"ר. מצד שני, כן קיימים כללים טכניים ברורים עבור קידום אתרים בפלטפורמות השונות וגם סטנדרטים שחייבים להקפיד עליהם בשלב של בניית דף נחיתה או עמוד צור קשר.

בניית אתרים בזול, האם עולה ביוקר?

מה שכן ניתן לומר על התחום של בניית אתרים מקצועיים כיום הוא שמה שזול עלול לעלות ביוקר. בשביל לבנות אתר ברמה גבוהה צריך לדעת איך לעבוד עם קוד פתוח וכיצד לנצל פלטפורמות כגון wordpress ואחרות. הסוד הוא לנסות לחסוך בהוצאות, אבל בלי שזה יבוא על חשבון הצרכים של הלקוח מבחינת מיתוג או בידול.

השקעה בשלבים מוקדמים של אפיון אתרים למשל יכולה להגדיל את הסיכוי להשיג תוצאות טובות. האפיון עוזר לדעת מה בדיוק בונים, מי קהל היעד, איך נכון לפנות אליו, איפה פוגשים אותו וכן הלאה. בשלב הזה מעלים על הכתב את הדרישות השונות של בניית חנות אונליין לעומת בניית אתר תדמית פשוט יותר למשל, אך גם מעדכנים את בעלי העסקים לגבי ההשפעה על התקציב והעלויות.

כמה התדמית שלך חשובה?

בניית תדמית עולה כסף ודורשת השקעה של זמן ומאמץ. אף בעל עסק לא מקבל חינם תדמית טובה ולא יכול לשפר את המוניטין שלו בלי להכניס את היד לכיס. אמנם לגיטימי לשאול כמה עולה לבנות אתרים, אבל עוד יותר חשוב לברר מה התוצאה הסופית. אם התוצאה היא ברמה גבוהה, הוצאה חד פעמית הופכת מהר מאוד להשקעה משתלמת.

בנוסף, אי אפשר להתעלם ממגמה של ירידת מחירים גם בגין פעולות בסיסיות של בניית חנות וירטואלית וגם בפעולות שיווק דיגיטלי מתוחכמות יותר כמו קידום במנועי חיפוש. הסיבה לכך קשורה לתחרות בין החברות ולטכנולוגיה שהופכת נגישה וזמינה יותר. מבחינת בעלי עסקים, התנאי היחיד לנצל את היתרונות האלה היא להשקיע בתדמית ולבחור נכון את החברה שמסוגלת לבנות עבורו את האתר שמייצג אותה נאמנה.

סוגי אתרים קיימים בשוק

הנה למשל כמה סוגי אתרי אינטרנט שקיימים בשוק ומהם בעלי עסקים יכולים לבחור את זה שהכי מתאים לתדמית ולמטרות:

א. עמוד נחיתה – דף או עמוד נחיתה הם אתר אינטרנט של עמוד אחד בלבד, שמטרתו לאסוף פרטים על יצירת קשר (או במילים אחרות לידים). היתרון הוא שקל יחסית לבנות ולקדם אותו, אך החיסרון הוא שלא מדובר באתר מספיק מבוסס על מנת לשנות תדמית או לשפר מוניטין.

ב. מיניסייט – כשמו כן הוא, אתר אינטרנט קטן ותמציתי שאמור להכיל את כל הפרטים המרכזיים על העסק. הוא יכול לשמש בתור כרטיס הביקור של עסקים חדשים, להציג כמה מוצרים או שירותים באופן ממוקד וגם להניע לפעולה. בדרך כלל יש בו עד 10 עמודים.

ג. אתר מסחר – אתר מסחר או חנות נועד לבצע מכירות באופן ישיר. הדגש בו הוא על קטלוג המוצרים ועל האבטחה.

ד. אתר תדמית – האתר שאותו רובנו מכירים בתחום המסחרי נועד לצרכי תדמית. זהו אתר עסק בסיסי, יש בו מינימום 5-10 עמודים, הוא מכיל פרטים אודות בית העסק ופרטי יצירת קשר ולרוב הוא גם משמש בתור מוקד הפעילות המרכזי אונליין.

לסיכום, בעלי עסקים רבים שעדיין מתלבטים בסוגיה של בניית אתר מקצועי לא תמיד יודעים למה לצפות. הם כאמור מכירים היטב את התחום המקצועי שלהם, אבל לא יודעים מה קורה מאחורי הקלעים של האינטרנט. מצב כזה אינו מומלץ כי הוא מנטרל את בעלי העסקים מהיכולת לנהל משא ומתן על המחיר ועל הפרויקט, לכן חשוב להכין את שיעורי הבית.

תוכן עניינים
פתח צ'אט
1
💬 צריך עזרה?
שלום👋
שלח הודעת בצ'אט!