חנות אינטרנט – בניית חנות וירטואלית אונליין

חנות אינטרנט – בניית חנות וירטואלית אונליין, הדרך הכי טובה למכור סוגים שונים של מוצרים אונליין היא להקים חנות מתאימה ולדאוג שהיא תניע את הגולשים או הלקוחות לפעולה.

אבל איך עושים את זה נכון, מהם שלבי ההיערכות הרלוונטיים ולא פחות חשוב – כיצד מתפעלים את החנות אחרי שהיא כבר נבנתה? הנה המדריך המלא ותוספת מיוחדת לגבי היתרונות של קוד פתוח לעומת קוד סגור

בניית חנות וירטואלית (אונליין)

אחד השירותים המבוקשים ביותר בתחום של בניית אתרים מקצועיים היא להתאים חנות אינטרנט לצרכים של קהל היעד. מטבע הדברים מדובר על קהל יעד מסחרי ועסקי, שרוצה למכור את המוצרים או השירותים שלו אונליין. הבעיה מתחילה בזה שמי שמוכרים את המוצרים לא תמיד בקיאים בתהליך של בניית חנויות וירטואליות או בכלל מבינים מה כולל התהליך.

השלב הראשון של בניית חנות באינטרנט הוא אפיון מדויק. בטופס האפיון מנסים להגדיר מי הלקוחות או הגולשים שעבורם המוצרים רלוונטיים, איפה הם מסתובבים ואיך הכי נכון לגשת אליהם על מנת להניע אותם לפעולה. על בסיס המידע הזה ניתן להתחיל לבנות ולעצב את האתר, לרבות לבחור איך הוא ייראה, מה יהיה תפריט הניווט שלו, מה יהיה כתוב בעמודים השונים וכן הלאה.

השלבים הבאים דומים לאופן שבו מבצעים בניית אתר תדמית כי היא מתמקדים בחלק הטכני של התהליך. בין אם בונים חנות דרופ שיפינג לקמעונאים ואנשים פרטיים ובין אם עוסקים בתחום הספציפי של קידום אתרים לעורכי דין לפי כללי רגולציה ואתיקה, הדגש הוא על אתר אמין שיהיה קל לקדם אותו. ברוב המקרים, מה שמשפיע על הקידום של האתר ועל היכולת לבדל אותו מהמתחרים אלו דווקא פעולות המתבצעות בשלבי ההיערכות המוקדמת.

היערכות להקמת חנות אינטרנטית

השלב שבו חנות וירטואלית עולה לאוויר הוא שיאו של תהליך ארוך ומורכב. התהליך הזה מתחיל בהיערכות מוקדמת שיש לה כמה היבטים:

א. היערכות מבחינת הגדרת מסגרת התקציב – מי שרוצים להקים חנות אינטרנטית ולהשתמש בה כדי למכור מוצרים או שירותים צריכים להחליט כמה כסף הם מוכנים להשקיע בזה. כאן מדובר למעשה על הגדרה של מסגרת התקציב, שבה ניתן להשתמש ככלי לסינון בין אפשרויות. בכל דילמה או התלבטות, חוזרים לתקציב ובודקים מה הוא מאפשר גם בטווח הקצר וגם בטווח הארוך.

ב. היערכות מבחינת החברה שתבנה את האתר – היבט אחר ולא פחות חשוב של היערכות לקראת הקמת החנות כולל את בחירת החברה המבצעת. על בעלי עסקים, קמעונאים או אנשים פרטיים לבחור היטב את החברה שתבנה עבורם את האתר. בין היתר, הם יכולים להביא בחשבון ניסיון קודם שיש לכל חברה שמתמחה בתחום של בניית חנות וירטואלית או המלצות שיש עליה. במידה ולא מוצאים המלצות, ניתן להתרשם מדוגמאות לפרויקטים שהיא ביצעה או להיעזר בחוות דעת מאתרי אינטרנט ורשתות חברתיות.

ג. היערכות מבחינת לוח זמנים – חשוב להיערך נכון אל התהליך של בניית האתר ולהבין שהוא יעלה לאוויר רק אחרי תהליך שכולל בדיקות רבות. לוח הזמנים גם צריך להביא בחשבון את האופן שבו פונים אל הלקוחות ומצפים לקבל מהם תגובה. אם לא מתכננים נכון את לוח הזמנים, עלולים להגיע למצב שבו יוצאים לדרך במחשבה שנוכל להפיק רווחים מהאתר – אבל מגלים שזה לוקח יותר זמן מכפי שחשבנו.

ד. היערכות מבחינת הקידום – אף אתר אינטרנט לא יכול למלא את העבודה שלו בלי קידום. היצע האתרים הוא עצום ומדי יום מתווספים עוד מתחרים לרשימה, לכן חשוב להיערך אל קידום אתרים אורגני ולשלב גם קידום ממומן. החדשות הטובות הן שבאמצעות מיתוג נכון של האתר ניתן יהיה להפוך את ההוצאה להשקעה משתלמת.

ה. היערכות לוגיסטית – כל חנות פיזית או אונליין היא רק חנות הראווה של העסק. בשביל למכור את המוצרים עצמם, צריך להיערך מבחינה לוגיסטית. היערכות כזו כוללת למשל תפעול ואחזקה של מחסנים, העסקת חברת שילוח, ניהול מערכי אספקה וכן הלאה. ההיערכות הלוגיסטית במהלך בניית האתר החדש אמנם דורשת הקצאה של משאבים ולא מעט זמן, אבל בלעדיה לא ניתן להשיג את המטרה של החנות. אם העסק עצמו לא ערוך לוגיסטית לכמות גדולה של הזמנות בעת ובעונה אחת, הוא לא יוכל להחזיר את ההשקעה. בשביל שהקמת האתר תהיה משתלמת, זה קריטי שהעסק כולו יהיה ערוך לקראת מה שעומד להגיע.

מהם המרכיבים של התחזוקה השוטפת של בניית חנות אינטרנט?

הטעות הנפוצה של חברות, בעלי עסקים או אפילו אנשים פרטיים שמתעניינים בחנות וירטואלית אונליין היא לחשוב רק על הצעדים המקדימים ועל העלייה לאוויר. בפועל, מה שקובע את היכולת להפיק רווחים מתוך האתר זו התחזוקה השוטפת. בלי לתחזק את האתר לא ניתן יהיה לדאוג לתעודת אבטחה שמוכרת על ידי מנועי החיפוש, לאפשר לגולשים לבצע את הסליקה והרכישה באשראי או אפילו לתאם את המשלוחים וזמני האספקה.

התחזוקה השוטפת כוללת כמה מרכיבים מרכזיים. ראשית, יש להבחין בין בניית אתר קוד פתוח לבין קוד סגור. בקוד פתוח יכול להיות שיהיה צורך לבצע עדכונים לתוספים השונים ולעקוב אחר ההנחיות. כאן גם אין הבדל בין וורדפרס דף נחיתה שבנוי בוורדפרס לבין אתרי תדמית או חנויות וירטואליות, כי העדכונים של הפלטפורמה משפיעים על כל מי שמשתמשים בקומפוננטים השונים בדיוק באותה צורה.

שנית, יש לדאוג לאופן שבו מתחזקים את האתר כלפי חוץ – כמו למשל באמצעות ניהול קמפיינים בגוגל וברשתות החברתיות. בין אם בוחרים לבצע רק קידום ממומן או אורגני, הדגש הוא על הגדרת התקציב לשיווק דיגיטלי ועל בדיקת יעדים אחת לתקופה מסוימת. זה חלק חשוב בתחזוקה, כי הוא מאפשר להשלים את התהליך של בניית חנות אינטרנטית ואף להפיק ממנה רווחים כספיים משמעותית.

שלישית, התחזוקה אחרי הקמת חנות אינטרנטית מתבצעת כמובן כלפי פנים: החל מעדכונים של התוכן לפי מבצעים או הטבות, דרך עדכון של תעודות אבטחה ועד החלפת התמונות או הפריטים והמחירים המופיעים בקטלוג. זו תחזוקה חשובה שאפשר לבצע חינם אם עושים אותה לבד, אבל לרוב משתלם יותר להעביר את האחריות לידיים של בעלי מקצוע שמגיעים מהתחום ומכירים אותו.

במילים אחרות, בעלי חנויות וירטואליות לא צריכים לשאול את עצמם רק כמה עולה התחזוקה, אלא בעיקר מה יוצא להם מזה. גם אם עלות התחזוקה נראית בהתחלה קבועה, יכול להיות שהיא תביא עוד לקוחות וכך תייצר עוד הכנסות. בשורה התחתונה, מה שקובע זה הפער בין ההכנסות וההוצאות – שאליו מתייחסים כידוע בתור הרווח. אם הרווח גבוה, יכול להיות שגם הוצאה על בניית חנות כלי בית תחזיר את עצמה מהר מאוד.

יתרונות בבניית חנות וירטואלית בקוד פתוח על קוד סגור

עוד התלבטות שמשותפת לכל סוגי בעלי העסקים והיזמים אונליין היא האם עדיף לבנות את החנות הוירטואלית בקוד פתוח או בקוד סגור. גם מהבחינה הזו אין ממש הבדל בין בניית חנות לעיצוב הבית לבין בניית אתרי אופנה או קמעונאות, כי מה שבודקים זה את השפעת הקוד הסגור או הפתוח על הפעילות של האתר ועל מה שקורה מאחורי הקלעים.

קוד פתוח זוכה להמלצות רבות ויש לו יתרונות משמעותיים יותר לעומת הקוד הסגור. הסיבות לכך קשורות לקלות העבודה עם קוד פתוח לעומת קוד סגור, לזה שניתן לעצב את האתר בהתאמה אישית וספציפית ולהתאמה שלו לאפיון המקורי. גם מבחינת התחזוקה השוטפת, פשוט יותר לעשות את זה עם קוד פתוח לעומת קוד סגור.

בכל מקרה, ניתן לבדוק מידע קונקרטי לגבי קוד פתוח לעומת קוד סגור לפי המטרות שאותן מנסים להשיג. בתהליך של בניית אתרי מכירות השאיפה היא לייצר פלטפורמה כמה שיותר נוחה ומאובטחת שתגדיל את המכירות, אבל זה לא המצב עם אתרי תדמית. לכן במהלך בניית אתר מכירתי חושבים כל הזמן על הצד של הלקוח: עד כמה התוצאה של בניית אתר מכירה מתאימה לגלישה מהמובייל ולא רק מהמחשב הנייד, או מה הסיכוי שהלקוח ישלים את משפך המכירה ויבצע את ההזמנה של המוצר או השירות.

לסיכום, התחום של בניית חנויות וירטואליות מרתק כי הוא משפיע על כל אחד ואחת ומאיתנו. לצד אלו שממש בונים את החנות על מנת למכור דרכה מוצרים ושירותים, יש גם את הגולשים והלקוחות שמשתמשים בה על מנת לבצע הזמנות. כך או אחרת, האופן שבו החנות בנויה קובע מה תהיה חווית הגלישה והמסחר שלנו באינטרנט. זו סיבה מספיק טובה להשקיע בבחירת החברה המקצועית שתבנה עבורנו את החנות ותלווה אותנו גם מבחינת הקידום והתחזוקה.

תוכן עניינים
פתח צ'אט
1
💬 צריך עזרה?
שלום👋
שלח הודעת בצ'אט!